Frokostmøte 27.februar – kl0830-0945: Totalforsvaret og vår beredskap – hvor godt rustet er vi?

Totalberedskapskommisjonen og Forsvarskommisjonen har pekt på behovet for økt kompetanse i flere deler av samfunnet for å øke vår totale beredskap og forsvarsevne i samfunnet.

Kompetanseforbundet, Akademisk studieforbund(AKS), Norges ingeniør- og teknologiorganisasjon(NITO), Krigsskoleutdannede Offiserers Landsforening (KOL) og Politiets Fellesforbund(PF) arrangerer frokostmøte som vil belyse tematikken og ta debatten om hvordan vi sterkere kan bidra til å løfte kommisjonenes problemstillinger og gi innspill på løsninger til den utfordringen rundt kompetanse i samfunnet som begge utredningene har pekt på.

Se hele programmet og meld deg på her (både for fysisk med frokost og for mottak av lenke for å følge dette på nett).

Innlegg fra blant annet Generalløytnant (R) Arne Bård Dalhaug, sjefsstrateg i SEB Erica Blomgren Dalstø, president i NITO Trond Markussen og debatt med våre ledende politikere på Stortinget og regjeringen moderert av professor ved UiO, Janne Haaland Matlary.